01 oktober 2007

Erindringens magt

Min mors kusine ringede. Hun er folkeskolelærer og havde lige talt med en mulig vikar til sin fjerdeklasse. Vedkommende var åbenlyst psykisk syg og uudholdelig og min mors kusine spurgte, om jeg ikke kunne vikariere i et par måneder. Tjahh, intet arbejde på tapetet og jeg får ikke skrevet noget alligevel, så...
Det korte af det lange er, at jeg troppede op, på en mellemstor folkeskole ude ved Hedehusene i morges, for at mødes med souschefen og rektoren. Jeg har ikke sat mine ben på en folkeskole siden jeg lettet gik ud af en efter niende klasse tilbage i begyndelsen af firserne.
Det var således med bankende hjerte jeg trådte over dørtærsklen til denne samtale.
Min første instinktive tanke var... "æggehørmer".

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Lidt skræmmende.
Måske skal du bygge dig en træattachemape
Glæder mig til at høre mere

2mason sagde ...

Bare rolig. Der kommer mere: Jeg har ni lektioner i håndarbejde om ugen.

Anonym sagde ...

Det ville faktisk gøre din blog mere levende og interessant, hvis du fremskaffede foto-dokumentation af dig selv i aktion i en håndarbejdetime.

Det lyder som noget, der er værd at se.

:)

Anonym sagde ...

Vi vil se billeder af lapperne på albuerne af din fløjlsjakke.